קידום ממומן או קידום אורגני

קידום ממומן או קידום אורגני מה עדיף ? 
ישנם עסקים רבים המתלבטים בבחירה בין מסלול בקידום ממומן בגוגל לבין קידום אורגני ארוך טווח,
וישנם עסקים המשלבים בין שתי האפשרויות הללו,
כמובן כאשר ישנו תקציב ויכולת לשלב בין שתי האפשרויות האלה, תחילה נסביר את ההבדל ביניהם:

קידום אורגני:

בנוסף, כאשר אנו ניכנס למנוע החיפוש של גוגל ונבצע חיפוש בד"כ התוצאות הראשונות שנראה הן מודעות,
מודעות בתשלום כדי להופיע בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש ולאחריהם את התוצאות האורגניות זה נראה כך:

מודעות קידום ממומן
דוגמא לתוצאות אורגניות בגוגל

קידום אורגני SEO(search engine optimization), אופטימיזציה למנועי חיפוש, לכן, 
קידום אורגני כולל בתוכו מספר רב של פעולות שיש לבצע לאורך זמן על מנת להגיע לתוצאה הרצויה,
והיא הופעת האתר גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש בגוגל,
השאיפה היא בעמוד הראשון ואף במקומות הראשונים בהתאם לביטויים הנבחרים ומידת התחרות בתחום,

לדוגמא חלק מהפעולות הנדרשות בקידום אורגני:
– קישורים: אל האתר, קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים.

– מבנה היררכי נכון באתר.

– תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לגולש.

– מהירות טעינת אתר.

– עמודים מותאמים למובייל AMP

– אופטימיזציה לעמודי האתר

– הגדרת תגיות בצורה נכונה

כמובן יש עוד פעולות רבות שיש לבצע ואלו רק חלק קטן מכלל הפעולות,
קידום אורגני הינו תהליך מתמשך וארוך טווח,
גם על מנת להגיע לתוצאה הרצויה ושימורה.

יתרונות הקידום האורגני:

בטווח הארוך מדובר בהשקעה משתלמת,
להופיע בראש תוצאות החיפוש גם ללא קידום ממומן, מוניטין, תנועה מוגברת לאתר,
הגעה ללקוחות חדשים, קהל יעד חדש, בניית מותג ולהיות במקום הראשון בתחום בו האתר עוסק.

חסרונות בקידום אורגני:

מדובר בתהליך שלוקח זמן בייחוד כאשר מדובר בתחום תחרותי,
לא מתאים עבור כלל הלקוחות, ישנם עסקים שמעוניינים למכור מוצרים ומהר.
דרושה השקעה לאורך זמן הכרוכה גם בהוצאה כספית כפי מידת התחרותיות בתחום בו האתר עוסק,
הגעה לתוצאה הרצויה תלויה בפרמטרים רבים ולוקחת זמן.

קידום ממומן בגוגל:

לעומת זאת קידום ממומן , מדובר במודעות בתשלום וזאת על מנת להופיע בראש הדף בתוצאות החיפוש בגוגל,
בעצם גוגל מבצעת מכרז בהתאם למידת התחרותיות בתחום,
ככל שישנה תחרות רבה יותר כך העלות של הופעת המודעה בראש הדף תעלה יותר כסף,
בד"כ 3-4 מודעות ראשונות יהיו מודעות ממומנות, כמובן שישנם עוד מספר פרמטרים לקביעת מיקום סדר המודעות.

יתרונות קידום ממומן בגוגל:

בנוסף, לרוב מדובר בתוצאות מיידיות בשונה מקידום אורגני, הגעה ללקוחות באופן מהיר,
זמן הקמה מהיר של קמפיין בגוגל, החדרת מותג לשוק באופן מהיר,
החזר השקעה באופן מהיר, קביעת זמני הופעת המודעה, שליטה בתקציב.

חסרונות קידום ממומן בגוגל:

מדובר בהליך המתאים לטווח הקצר ולא לטווח הארוך,
עלות כספית בהתאם למידת התחרותיות ככל שהתחום נמצא בתחרות גבוהה כך גם העלות הכספית תהיה גבוהה,
יש צורך באיש מקצוע איכותי על מנת להפיק קמפיין לקבלת התוצאות הרצויות,
קליקים לא רצויים על המודעות, ברגע שהתקציב נגמר כבר לא תופיע.
יש משהו לא מובן, מעוניינים בפרטים נוספים, אנו כאן בשבילכם לכל שאלה, תומר סייט צרו קשר.

מעוניינים באתר חדש? קידום אתר? אנחנו כאן בשבילכם, השאירו פרטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן